2015. január 27., kedd

                 Szabadság vs Facebook


Te szabad vagy?

A szabad ember azt teszi, amit szeret. Krisztus szeretete megszabadít minket, a régi hiábavaló vágyainktól és életünktől. Többé már nem vagyunk a bűn rabszolgái, hanem az ő szolgái leszünk. Jézus vágya az, hogy gyermekei azokra a dolgokra vágyjanak, amik életet és megelégedést nyújtanak számukra.



"..én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek.." János10:10



Hogy reagálna, ha azt látná, hogy hívei több időt töltenek a saját adatlapjukban gyönyörködve, mint az ő Lényében elmerülve? (Igen,sajnos a saját tapasztalataimról beszélek, és nem tudhatom, ez milyen mértékben igaz Rád!)

A Facebook önmagam köré összpontosít. Hazugság lenne azt állítanunk, hogy "kinyitja a világot" számunkra. Tapasztalatom szerint éppen az ellenkezőjét teszi. Bezár. Az "én " mindennél fontosabbá válik. A lényeg csak az lesz, hogy én mit lájkolok, posztolok, osztok meg, töltök fel, kommentelek.....


 A Facebook becsap. Azt próbálja  velem elhitetni, hogy az élet körülöttem forog. Hogy a legfontosabb dolog Én vagyok.


“Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből.”



Ezt a parancsolatot Jézus mondta. Keresztényként Isten MEGPARANCSOLJA nekünk azt, ami EGYEDÜL képes életet és örömöt adni. Az én-központúság ezért börtön.Sehol nem olvashatunk még hasonlót sem ehhez a Bibliában : "Szeresd Önmagadat, a TE ISTENEDET teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből." (Még leírni is borzalmas.)

De álljunk meg egy pillanatra: nem ehhez segít-e hozzá minket a Facebook? Nem éppen a szabadságunktól próbál megfosztani oly módon, hogy elveszi a fókuszunkat, Arról, akire egyedül érdemes fókuszálnunk?!


14Mert a Krisztus szeretete szorongat minket, mivel azt tartjuk, hogy ha egy meghalt mindenkiért, akkor mindenki meghalt; 15és azért halt meg mindenkiért, hogy akik élnek, többé ne önmaguknak éljenek, hanem annak, aki értük meghalt és feltámadt. (Korinthusi levél 2. fejezet)



         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése