2015. február 17., kedd


Könyvajánló



Elisabeth Elliot - A szeretet ára



  A szerzőnő ebben a könyvében a Krisztusnak átadott élet örömeiről és próbáiról ad hű képet. A tőle megszokott magával ragadó és színes stílusban állítja elénk a mindennapi élet apró eseményeit keresztény szemmel. Amerika egyik legnagyobb tisztelettel övezett keresztény asszonya osztja meg velünk bölcsességét, amelyet változatos élete során gyűjtött mint feleség, édesanya, özvegy, misszionárius és tanító.
A világ vallásai közül egyedül a kereszténység néz szembe a tényekkel”. Az örömöt fogadjuk hálával, a szenvedésre pedig úgy gondoljunk, mint olyanra, ami a világban benne van, de Isten uralkodik fölötte – tehát tulajdonképpen erre is tekinthetünk hálával.
,,Attól, hogy nő vagyok nem leszek másmilyen keresztény, de attól, hogy keresztény vagyok, másmilyen nő leszek."



 A magányosság ösvénye


Miért kerültem ilyen helyzetbe? Miért lettem özvegy? Miért nem adott nekem feleséget (vagy férjet)? Miért kell nekem, miért kell bárkinek egyedül lenni?...
A magányosság pusztájában szörnyen sebezhetőek vagyunk. Egy vágyunk van: kimenekülni belőle. A világ felkínálja szegényes fájdalomcsillapítóit, és mi mohón kapunk utána - az egyedülállók bárjában, a virtuális felületek társkereső oldalain... -, kielégítjük kívánságainkat olyan módon, ahogyan Istennek sohasem állt szándékában.  Szent akaratán kívül keresünk biztonságot? Ha megtesszük, némi boldogságot lehet, hogy találunk, de nem azt a tartós örömöt, amelyet mennyei Atyánk szánt nekünk!

...az ablaknál ülök és újra a hideg csillagokra nézek, mindez egy olyan világról beszél, ami számomra elveszett. Egy férfi és egy nő. Együtt. A férfi a nő felé nyújtja kezét, hogy segítsen... Egyedül utazom. Özvegy vagyok. Eszembe jut a másik kéz...

,, Ha házas vagy fogadd el. Fogadd el a férjet akit Isten adott neked. Ha egyedülálló vagy fogadd el és vedd úgy mint ha a mai nap lenne életed utolsó napja. Ne nézz folyamatosan a jövőbe."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése